Guoda Kučinskė: „Fizinio ugdymo mokytojas visada turi ieškoti naujų žaidimų, įvairesinių pratimų norint sužadinti mokinio smalsumą ir norą judėti."

- vaikų ir jaunimo jogos mokytoja, Yoga Zoo įkūrėja.

JUDĖJIMO AMBASADORIAI

12/30/20234 min read

Nuo pat mažens mėgo išbandyti skirtingas sporto šakas, nuo krepšinio ir šokių iki jogos ir pilateso. Tiesiog visada žinojo, kad darbas prie kompiuterio yra ne jai ir gan anksti suprato, kad nori prisiliesti prie žmogaus grožio ir sveikatos, todėl gyvendama N.Zelandijoje pabaigus mokyklą, įgijo masažo ir grožio terapijos diplomą. Tada grįžus gyventi į Lietuvą baigė jogos mokytojų kursus, tada vaikų jogos mokytojų kursus ir taip viskas užsisuko su “Yoga Zoo - Joga vaikams” veikla, kur pradėjo vesti jogos užsiėmimus vaikams ir mokymus apie jogos naudą, pedagogams ir treneriams. Šiuo metu dirba kaip fizinio ugdymo mokytoja vienoje iš Kauno mokyklų ir baiginėja mokslus LSU.

,,Mano gyvenimo būdas - kiekvieną savaitę vis kitoks, tačiau labai vertinu laiką gamtoje, stengiuosi išlaikyti balansą ir daryti tai, kas teikia man dziaugsmo. O tai šiuo metu yra šokis, jogos užsiėmimai su paaugliais ir kelionės.” - Guoda Kučinskė.

Guodos Kučinskės asmeninio archyvo nuotraukos

Esate nuostabios iniciatyvos Yoga Zoo kūrėja. Kaip atsirado ši veikla? Kodėl apie jogą ir būtent vaikams bei jaunimui?

Ši veikla atsirado man pradėjus vesti užsiėmimus vaikams, nors kažkada draugei sakiau, kad vesti vaikams jogos užsiėmimus, ne! Tai tikrai ne man. Man su vaikais dirbti patinka, matyt, nes pati esu žaisminga ir smalsi. Darbas su vaikais yra sunkus, reikalauja daug kantrybės, bet aš matau savo darbo naudą kitiems, ypatingai kai man tėvai parašo, jog jų vaikai geriau miega po jogos užsiėmimų, patiria mažiau įtampos. Tuomet pradėjau kurti jogos ir fizinio ugdymo edukacines priemones, organizuoti seminarus ir mokymus. Mano darbas yra labai spalvotas ir įvairiapusiškas, labai džiaugiuosi, kad galiu kurti vertę ir prisidėti prie augančių žmonių sveikatos ir fizinio aktyvumo.

Tradicinis interviu klausimas - sveikatingumas mada ar būtinybė?

Tai būtinybė, kuri tampa madinga! Instagrame žmonės dalinasi, kaip jie geria salierų sultis, eina į sporto sales ir dalyvauja tylos ir meditacijos stovyklose. Bet ar tai yra blogai? Tikrai ne. Vieni žmonės pradeda sportuoti, nes jiems pradeda skaudėti nugarą kiti pradeda sportuoti, nes mėgstamiausia influencerė nusifotografuoja pilateso užsiemime. Kiekvienas žmogus, manau, nori jaustis geriau, tik kelias į sveikatingumą, pas kiekvieną bus skirtingas.

Matant Pasaulio sveikatos organizacijos atliktus tyrimus apie vaikų fizinį aktyvumą, Lietuva rikiuojasi pakankamai žemoje vietoje, kokios galėtų būti to priežastys? Ką turėtume daryti kitaip?

Priežastys galėtų būti įvairios. Bet viskas prasideda nuo mūsų šeimos. Jeigu šeimoje nėra skatinamas fizinis aktyvumas nuo pat mažens, tai kaip galime tikėtis, kad vaikai norės sportuoti mokyklose, o juolab lankyti sporto būrelius. Matau savo mokinius, kurie yra fiziškai stipresni, negu kiti mokiniai, už jų stovi tėvai, kurie patys laisvalaikio metu lanko teniso treniruotes, kartu su savo vaikais atvažiuoja į mokyklą su dviračiais, o savaitgaliais kartu keliauja į mišką. Tokie vaikai nežino kaip gyventi be sporto, tai tampa toks pat įprotis kaip valyti dantis vakarais. Ką turėtume daryti kitaip, tai rodyti pavyzdį šeimoje, kurti naujus įpročius, kurie skatins judėti visą šeimą.

Kodėl besiformuojančio vaiko organizmui svarbi aktyvi veikla? Kaip paskatinti vaiką/ paauglį būti aktyvesniu?

Fizinis aktyvumas svarbus visam kūnui, vaikas kuris yra gabus sporte, dažniausiai bus gabus ir matematikoje. Kodėl? Nes išmokti judesį, reikalauja viso kūno įsitraukimo, nuo raumenų iki pačių nervų. Yra daug mokslinių tyrimų, kurie teigia, jog fiziškai aktyvūs vaikai pasitiki savimi labiau, yra drąsesni, jie geriau reaguoja į stresą. Manau norint įkvėpti vaikus ir paauglius judėti, reikia atsižvelgti ir į patį vaiką. Ne visi vaikai yra gimę krepšininkai ir futbolininkai, vieni nuo pat vaikystės rodo pomėgį į muziką, todėl jiems galbūt labiau patiks šokiai. Kiti vaikai nemėgsta komandinių sporto šakų, todėl gal jiems labiau tiks badmintonas ar boksas. Svarbiausia, duoti pasirinkimo laisvę vaikui, leisti jam išbandyt kiek įmanoma daugiau sporto šakų. Ir žinoma, išsirinkus sporto šaką, susitarti su vaiku, jog jis tą sporto šaką turės lankyti bent jau pusę metų, turi būti kažkoks įsipareigojimas ir disciplinos laikymasis.

Kaip manote, kokie yra pagrindiniai veiksniai, kurie skatina ar slopina vaikų dalyvavimą fizinio ugdymo pamokose? Ką reikėtų koreguoti? Kaip įtraukti mažiau aktyvius vaikus/ paauglius į pamokas?

Mano nuomone kas labiausiai slopina mokinius dalyvauti fizinio ugdymo pamokose, tai nuobodžios pamokos ir nepasiruošęs mokytojas. Kartais patys vaikai pasako ką jie norėtų veikti pamokos metu, tačiau dažnai mokytojai to neklauso. Tie patys pasikartojantys žaidimai, tie patys pramankštos pratimai neįkvepia judėti. Fizinio ugdymo mokytojas visada turi ieškoti naujų žaidimų, įvairesinių pratimų norint sužadinti mokinio smalsumą ir norą judėti. Bet čia ir įdomiausia šio darbo dalis!

Guodos Kučinskės asmeninio archyvo nuotraukos

Nuo pat mažens mėgo išbandyti skirtingas sporto šakas, nuo krepšinio ir šokių iki jogos ir pilateso. Tiesiog visada žinojo, kad darbas prie kompiuterio yra ne jai ir gan anksti suprato, kad nori prisiliesti prie žmogaus grožio ir sveikatos, todėl gyvendama N.Zelandijoje pabaigus mokyklą, įgijo masažo ir grožio terapijos diplomą. Tada grįžus gyventi į Lietuvą baigė jogos mokytojų kursus, tada vaikų jogos mokytojų kursus ir taip viskas užsisuko su “Yoga Zoo - Joga vaikams” veikla, kur pradėjo vesti jogos užsiėmimus vaikams ir mokymus apie jogos naudą, pedagogams ir treneriams. Šiuo metu dirba kaip fizinio ugdymo mokytoja vienoje iš Kauno mokyklų ir baiginėja mokslus LSU.

,,Mano gyvenimo būdas - kiekvieną savaitę vis kitoks, tačiau labai vertinu laiką gamtoje, stengiuosi išlaikyti balansą ir daryti tai, kas teikia man dziaugsmo. O tai šiuo metu yra šokis, jogos užsiėmimai su paaugliais ir kelionės.” - Guoda Kučinskė.

Guodos Kučinskės asmeninio archyvo nuotraukos

Esate nuostabios iniciatyvos Yoga Zoo kūrėja. Kaip atsirado ši veikla? Kodėl apie jogą ir būtent vaikams bei jaunimui?

Ši veikla atsirado man pradėjus vesti užsiėmimus vaikams, nors kažkada draugei sakiau, kad vesti vaikams jogos užsiėmimus, ne! Tai tikrai ne man. Man su vaikais dirbti patinka, matyt, nes pati esu žaisminga ir smalsi. Darbas su vaikais yra sunkus, reikalauja daug kantrybės, bet aš matau savo darbo naudą kitiems, ypatingai kai man tėvai parašo, jog jų vaikai geriau miega po jogos užsiėmimų, patiria mažiau įtampos. Tuomet pradėjau kurti jogos ir fizinio ugdymo edukacines priemones, organizuoti seminarus ir mokymus. Mano darbas yra labai spalvotas ir įvairiapusiškas, labai džiaugiuosi, kad galiu kurti vertę ir prisidėti prie augančių žmonių sveikatos ir fizinio aktyvumo.

Tradicinis interviu klausimas - sveikatingumas mada ar būtinybė?

Tai būtinybė, kuri tampa madinga! Instagrame žmonės dalinasi, kaip jie geria salierų sultis, eina į sporto sales ir dalyvauja tylos ir meditacijos stovyklose. Bet ar tai yra blogai? Tikrai ne. Vieni žmonės pradeda sportuoti, nes jiems pradeda skaudėti nugarą kiti pradeda sportuoti, nes mėgstamiausia influencerė nusifotografuoja pilateso užsiemime. Kiekvienas žmogus, manau, nori jaustis geriau, tik kelias į sveikatingumą, pas kiekvieną bus skirtingas.

Matant Pasaulio sveikatos organizacijos atliktus tyrimus apie vaikų fizinį aktyvumą, Lietuva rikiuojasi pakankamai žemoje vietoje, kokios galėtų būti to priežastys? Ką turėtume daryti kitaip?

Priežastys galėtų būti įvairios. Bet viskas prasideda nuo mūsų šeimos. Jeigu šeimoje nėra skatinamas fizinis aktyvumas nuo pat mažens, tai kaip galime tikėtis, kad vaikai norės sportuoti mokyklose, o juolab lankyti sporto būrelius. Matau savo mokinius, kurie yra fiziškai stipresni, negu kiti mokiniai, už jų stovi tėvai, kurie patys laisvalaikio metu lanko teniso treniruotes, kartu su savo vaikais atvažiuoja į mokyklą su dviračiais, o savaitgaliais kartu keliauja į mišką. Tokie vaikai nežino kaip gyventi be sporto, tai tampa toks pat įprotis kaip valyti dantis vakarais. Ką turėtume daryti kitaip, tai rodyti pavyzdį šeimoje, kurti naujus įpročius, kurie skatins judėti visą šeimą.

Kodėl besiformuojančio vaiko organizmui svarbi aktyvi veikla? Kaip paskatinti vaiką/ paauglį būti aktyvesniu?

Fizinis aktyvumas svarbus visam kūnui, vaikas kuris yra gabus sporte, dažniausiai bus gabus ir matematikoje. Kodėl? Nes išmokti judesį, reikalauja viso kūno įsitraukimo, nuo raumenų iki pačių nervų. Yra daug mokslinių tyrimų, kurie teigia, jog fiziškai aktyvūs vaikai pasitiki savimi labiau, yra drąsesni, jie geriau reaguoja į stresą. Manau norint įkvėpti vaikus ir paauglius judėti, reikia atsižvelgti ir į patį vaiką. Ne visi vaikai yra gimę krepšininkai ir futbolininkai, vieni nuo pat vaikystės rodo pomėgį į muziką, todėl jiems galbūt labiau patiks šokiai. Kiti vaikai nemėgsta komandinių sporto šakų, todėl gal jiems labiau tiks badmintonas ar boksas. Svarbiausia, duoti pasirinkimo laisvę vaikui, leisti jam išbandyt kiek įmanoma daugiau sporto šakų. Ir žinoma, išsirinkus sporto šaką, susitarti su vaiku, jog jis tą sporto šaką turės lankyti bent jau pusę metų, turi būti kažkoks įsipareigojimas ir disciplinos laikymasis.

Kaip manote, kokie yra pagrindiniai veiksniai, kurie skatina ar slopina vaikų dalyvavimą fizinio ugdymo pamokose? Ką reikėtų koreguoti? Kaip įtraukti mažiau aktyvius vaikus/ paauglius į pamokas?

Mano nuomone kas labiausiai slopina mokinius dalyvauti fizinio ugdymo pamokose, tai nuobodžios pamokos ir nepasiruošęs mokytojas. Kartais patys vaikai pasako ką jie norėtų veikti pamokos metu, tačiau dažnai mokytojai to neklauso. Tie patys pasikartojantys žaidimai, tie patys pramankštos pratimai neįkvepia judėti. Fizinio ugdymo mokytojas visada turi ieškoti naujų žaidimų, įvairesinių pratimų norint sužadinti mokinio smalsumą ir norą judėti. Bet čia ir įdomiausia šio darbo dalis!

Guodos Kučinskės asmeninio archyvo nuotraukos

Guodos Kučinskės asmeninio archyvo nuotraukos